top of page

E-Ticaret Lojistiği Nedir, Nasıl Çalışır?

Güncelleme tarihi: 1 Ara 2022

Gelişen teknoloji ile birlikte geleneksel alışverişin yerini alan online alışveriş, müşteriler ve e-ticaret işletmeleri için iyi bir seçenek haline gelmiştir. Başarılı bir online alışveriş hizmeti sunan e-ticaret firmalarının müşteri memnuniyeti kazanması için E-Ticaret Lojistiği oldukça önemli bir süreçtir.


E-ticaret firmalarının stok ve depo yönetimi, ürünlerin sıralanması ve sınıflandırılması, ürünlerin müşteriye zamanında ve hasar almadan ulaştırılması gibi önemli ve dikkat gerektiren aşamaları bulunan bu sürecin planlı ilerlemesi için e-ticaret lojistiği titizlikle ve dikkatlice yönetilmesi gereken bir iştir.





E-Ticaret Lojistik Süreçleri

Bir ürünün üretiminden müşteriye ulaşmasına kadarki en küçük ayrıntı dahil sürecin her noktasına hakim olan lojistik firmalarının detaylı ve titiz bir şekilde çalışması çok önemlidir. Müşteri memnuniyetini ve sunulan hizmetin kalitesini belirleyecek olan lojistik süreçler, firmalar için hem zamandan hem de enerjiden tasarruf sağlar.


· Ürünün üreticiden satıcı firmaya ulaştırılması

· Dinamik raf yönetimi sistemiyle depolama ve stok yönetimi

· Paketleme

· Kargolama

· Teslimat


Lojistik, bir ürünün hazırlanarak müşteriye ulaştırılmasına kadar olan tedarik ve teslimat süreçlerinin tümünü kapsamaktadır. Ürünün iadesi ya da değişimi de lojistiğin kapsamına girmektedir. E-ticarette lojistik, sipariş hareketlerinin tümüyle kontrol edildiği ve sürecin planlı ve tasarruflu tamamlamasını sağlayan bir sistemdir.



E-Ticaretin LojistiÄŸe Etkileri

E-ticaret ve lojistiğin entegre bir şekilde ilerlemesi halinde firmalar başarılı, müşteriler de memnun olacaktır. Ürünlerin tedariği sırasında daha hızlı ve pratik bir şekilde işini devam ettirmesi gereken e-ticaret firmaları, sistematik bir lojistik yönetimine oldukça ihtiyaç duyar.


Çalışan maliyetinden stoktaki ürünlerin limitlerine kadar lojistik, e-ticaret için gerekli bir sistemdir. Güncel bir lojistik sistem ile stokta mevcut olmayan ürünlerin siparişi halinde yenisinin tedarik edilmesi gibi ortaya çıkabilecek herhangi bir olumsuzluğu hızlı bir şekilde çözerek müşteri memnuniyetini sağlamaya odaklıdır.


E-ticarette, ürünün gönderimi sırasında müşterinin herhangi bir memnuniyetsizlik yaşaması durumunda lojistik hizmeti sağlayıcıları bu durumla ilgilenir. Bu yüzden güncel ve satıcı ile entegre bir lojistik sistemi sayesinde stoklar yüzünden oluşabilecek olumsuzluklar, ürünün müşteriye zamanında teslim edilmemesi ya da ürün bazında bir problem meydana gelmeden müşteri memnuniyeti sağlanması hedeflenir.


Gelişen teknoloji sayesinde ürünlerinin sıralanması ve sınıflandırılması, stoktaki ürünlerin takibi, dağıtım gibi ayrıntılı olan bu süreçlerin hızlı ve enerjiden tasarrufla yapılabilmesi; e-ticaretin, lojistik sisteme etkilerinden biridir. Bu süreçlerin her birinin problemsiz bir şekilde tamamlanması ve yönetilmesi, e-ticaret lojistiği için çok önemlidir.



E-Ticarette Lojistiğin Önemi

Son yıllarda insanların alışveriş alışkanlıklarının değişmesi ile e-ticaret gündemde önemli bir yere sahip olmaya başlamıştır. Alışveriş merkezlerinin tersine online alışverişte müşteri memnuniyeti daha zor bir konudur. Fakat e-ticarette sistematik bir lojistik ile hem ürünlerin stoğunun siparişler ile entegre olması hem de ürünlerin müşterilere zamanında teslim edilmesi mümkündür.


Stok ve depo yönetimi, kargo sisteminin takibi gibi online ve çok sayıda siparişin olduğu ürünleri müşterilere hızlıca ve güvenle iletmek e-ticaret lojistiği ile mümkündür. Depolama ve stok kontrol etme, güvenilirlik ve takip edilebilirlik gibi özellikleri ile

e-ticarette lojistik ürünün durumu, tedarik ve teslimat süreçleri hakkında müşteriye çokca ayrıntı sunar.


E-ticaret lojistiği; firmaların iş yükünü hafifletmenin yanında zamandan da tasarruf etmelerini sağlarken, işletme faaliyetlerinin düşük maliyetler ve verimli bir şekilde yürütülmesine de yardımcı olur. Online bir platform olması sayesinde müşterilere daha çok ürün sunabilirken, müşterilere kısa sürelerde siparişleri ulaştırıp müşteri memnuniyetini elde edebilir. Ayrıca ürün iadesi ya da değişimi de güncel bir lojistik sistemi ile kolayca kontrol edilebilir. E-ticarette planlı bir lojistik sistemi maliyet anlamında da satıcılara avantaj sağlarken, müşteriye ulaşmayı kolaylaştırır.


Kısacası, müşteri memnuniyeti için e-ticaret lojistiği çok önemlidir. Firmaların ve hizmet edilen müşterilerin ihtiyaçlarını ve isteklerini sorunsuz bir şekilde karşılamak için yürütülen; depolamadan ödeme şekline, ambalajlamadan teslimata kadar olan birçok işin yönetimini e-ticaret lojistiği sayesinde kolayca ve problemsiz bir şekilde halletmek mümkündür.


Ürünlerin depoya getirilmesi, sıralanması ve sınıflandırılması, ödeme işlemleri, ürünlerin müşteriye ulaşana kadar muhafaza edilmesi, ürünlerin müşterilere güvenli ve kolayca ulaştırılması için paketlenmesi ve kargo firmaları ile anlaşmaya kadar küçük bir hatada meydana gelebilecek her türlü olumsuzluğun önüne geçmek için e-ticaret lojistiği çok önemli bir iş sistemidir.

100 görüntüleme

Son Yazılar

Hepsini Gör

E-Ticaret Lojistik Hizmeti: Fulfillment Hizmeti

E-ticaret yapan firmalar ve online alışverişi tercih eden müşterilerin sayısı günümüzde hızla artış göstermektedir. Müşterilere daha fazla ürün seçeneği ve ürünler hakkında daha fazla ayrıntı sunarken

bottom of page