top of page

E-Ticaret Lojistik Hizmeti: Fulfillment Hizmeti

E-ticaret yapan firmalar ve online alışverişi tercih eden müşterilerin sayısı günümüzde hızla artış göstermektedir. Müşterilere daha fazla ürün seçeneği ve ürünler hakkında daha fazla ayrıntı sunarken online alışveriş depolamadan kargoya birçok detayı ile yönetmesi zor bir süreçtir.


Avantajları yanı sıra bu zor süreci tüm ayrıntılarını hesaplayarak yönetebilmek; müşteri memnuniyetini sağlamak fulfillment hizmeti ile mümkündür. Birçok e-ticaret firması, müşterilerini memnun etmek ve güvenilirliğini kanıtlamak için fulfillment hizmetini tercih etmektedir.


Fulfillment Hizmeti Nedir?

Fulfillment hizmeti, müşterinin bir ürünü satın alması ile başlayan ve ürünün müşteriye teslim edilmesine kadar olan oldukça detaylı süreçlerin bütününe verilen addır. E-ticaret firmalarına depo, lojistik ve ürün yönetimi gibi konularda katkı sağlayan fulfillment yönetimi, müşterilere sunulan hizmetin daha hızlı ve doğru olabilmesiyle birlikte markalara zamandan ve enerjiden tasarruf sunmak için kullanılan bir sistemdir.


E-ticarette başarılı bir süreç yönetebilmek, enerji ve zamandan tasarruf edebilmek için; ürünlerin tedarik edilip uygun depolara götürülmesi, uygun şartlarda muhafaza edilmesi, stoktaki ürünlerin sayılması ve sınıflandırılması, müşterilerden alınan siparişlerin stoktaki ürünlerle entegre olması, sipariş verilen ürünlerin paketlenmesi, kargo şirketine teslim edilmesi ve müşteriye bununla alakalı bilgi verilmesi gibi sürecin tüm detaylarına hakim olunması gerekmektedir. Bu noktada fulfillment hizmeti profesyonel bir iş süreci için oldukça gereklidir.


Fulfillment Aşamaları Nelerdir?

Online işletmeler için zor hale gelebilecek olan depolama ve lojistik hizmetini sunan fulfilment firmaları, işletmecileri ekstra depolama yeri edinme zahmetinden kurtarır. Fulfillment sayesinde işletmeciler, ürünlerini doğrudan depolara gönderir ve ürünler müşterilere sınıflandırılmış ve sıralanmış bu depolardan gönderilir.


Fulfillment sürecinin diğer aşamaları olan paketleme, nakliye ve depolama işleri için deneyimli ve güvenilir fulfillment sistemini seçerek mevcut bulunan ekipman, yazılım ve personelden yararlanan işletmeler için süreç basitleşir ve hızlanır.


1. Depolama

Depolama, ürünlerin işletmelerden teslim alındıktan sonra müşterilere iletilene kadar uygun koşullarda muhafaza edilmesi demektir. Stok durumu, ürünlerin sınıflandırılması ve sayılması sayesinde; ürünler müşterilere en hızlı ve en doğru şekilde ulaştırılır. Bu da işletmecilere ya da üreticilere müşteri memnuniyeti olarak geri döner.


2. Ürün Toplama

Ürün toplama; satışın yapıldığı platform üzerinden müşterilerin verdiği siparişlerin kontrol edilerek kayıt edilmesi ve gelen siparişlerin içeriğine göre ürünlerin raflardan toplanmasını kapsayan bir süreçtir. Ürün toplama aşamasındaki bu ayrıntılarla fulfillment şirketlerinin ilgilenmesi, üretici ya da işletmeciye enerjiden ve zamandan tasarruf sağlar.


3. Paketleme

Müşterilerin sipariş ettiği ürünler, sipariş takibi yapılarak raflardan toplandıktan sonra paketleme sistemine göre düzenlenir. Ürünlerin niteliklerine göre paketlemeler özenle yapılır ve kargo firmalarına teslim edilir.


4. Kargolama

İşletmetici ya da üretici gelen siparişlerin paketleme süreci gibi zaman kaybına sebep olan bir durumla uğraşmadığı gibi kargolama sürecinde de kargo şirketi ya da kargo bilgileri gibi ayrıntılarla uğraşmak zorunda kalmaz.


Fulfillment Hizmeti Avantajları

Fulfillment hizmeti, depolama, paketleme, kargolama gibi komplike süreçleri kolaylıkla ve sistematik bir şekilde tamamlanmasında büyük bir rol oynayarak şirketlerin zamandan ve paradan tasarruf etmesini sağlar. Meydana gelebilecek ve müşteri memnuniyetini olumsuz etkileyebilecek herhangi bir durumun önüne geçerek fulfillment hizmeti hedef kitleye kusursuz bir hizmet sunar.


İşletmecilerin iş yükünü hafifleten bu sistem sayesinde, işletmeci ya da üretici işlerini büyütmeyi ve daha büyük pazarlara açılmayı hedefler. Fulfillment hizmeti ile hem daha az maliyet ve daha az zaman harcayarak daha fazla müşteriye kısa zamanda siparişlerini ulaştırmak mümkündür.


E-ticaret platformlarını kullanarak satış yapan işletmeciler, fulfillment hizmeti kullanmadığı takdirde bu onlara zaman ve maddi bir kayıp olarak geri dönecektir. Online satış hacminizin artmasıyla zamanınız daralır. Tüm ürünleri depolara yerleştirmek, bunları kayıt altına almak, sipariş edilen ürünleri paketlemek ve kargolamak hem küçük hem de büyük işletmeler için başa çıkılması zor süreçler haline gelmektedir.


Fulfillment hizmetinin envanter teknolojisi, basitleştirilmiş toplama ve paketleme yöntemleri, otomatikleştirilmiş süreçler ve gelişmiş iade ve teslim alma prosedürleri, verimli ve doğru bir fulfillment hizmetine dahildir.


Fulfillment hizmetinin bir diğer avantajı, e-ticaret işinizi etkin bir şekilde yürütebilecek teknolojiye ve deneyime sahip olmasıdır. Fulfillment hizmeti, satış kanallarını ve envanter optimizasyonunu optimize eden diğer yönetim araçlarıyla sorunsuz entegrasyonu içerir.

Kısacası fulfillment hizmeti, e-ticaret iş siparişlerinizi daha verimli bir şekilde düzenlemenizi, depolamanızı ve göndermenizi sağlar. Ürünlerinizi yönetme, depolama ve teslim alma ile ilgili tüm işleri yapacak ve mevcut stok seviyelerinizi takip etmek için kolay erişim sunacaktır. Fulfillment hizmeti, nakliye maliyetlerinden tasarruf etmenizi ve siparişlerin müşterilerinize teslimini hızlandırmanızı sağlayacaktır.

116 görüntüleme

Son Yazılar

Hepsini Gör

Commenti


bottom of page